VOLGOGRAD,“Muslimin Day:Rasulullah As My Idol”

0 comments

Pada 23 februari 2012, AZAM Russia (Volgograd)  bersama Kelab UMNO Volgograd telah menganjurkan sebuah program yang bertemakan “Muslimin Day:Rasulullah As My Idol” bertempat di Aktovi Hall , Hiroshima
          Tepat pukul 10 pagi, program dimulakan dengan ucapan daripada Presiden MSA,Mohamad Khairul Afham, wakil Kelab UMNO Volgograd,Mohd Khalisan serta wakil dari AZAM Russia,Wan Ezzrul Redza. Wakil dari AZAM Russia secara rasminya telah memperkenalkan AZAM sebagai organisasi dan wadah pembentukan individu muslim cemerlang serta platform aktiviti-aktiviti pelajar bersifat islami. Ucapan diteruskan dengan tayangan video khas dari pihak AZAM.

          Acara pada hari tersebut bermula dengan sedikit penerangan tentang Pertandingan Kuiz Muslimin yang merangkumi beberapa aspek penting seperti sirah,ibadah,pengetahuan am,sukan dan sebagainya. Bagi Pertandingan Kuiz Muslimin, terdapat 6 kumpulan peserta. Penyertaan adalah mengikut batch iaitu setiap batch menghantar satu kumpulan terdiri daripada 3 orang peserta. Seterusnya ialah penerangan mengenai Pertandingan Memasak,Volgograd Nightmare Kitchen. Peserta bagi pertandingan ini terdiri daripada 3 kumpulan. Setiap kumpulan mempunyai peserta yang diwakili dari 2 batch. Kumpulan pertama merupakan gabungan pelajar tahun enam dan tahun satu; kumpulan kedua terdiri dari pelajar tahun lima dan tahun dua; manakala kumpulan ketiga adalah pelajar tahun tiga dan tahun empat.

          Kemudian, pada jam 11.30 pagi program diteruskan lagi dengan Forum Personaliti Lelaki Idaman. Forum berkisar mengenai ciri-ciri lelaki idaman berdasarkan perspektif Islam, perincian lelaki dayus, metroseksual, serta penampilan ideal bagi lelaki dan isu-isu berkaitan. Forum tersebut telah dipengerusikan oleh saudara Fakhrurrazi Abas, panel pertama diwakili saudara Maher Ilham Alias; mantan Presiden Kelab UMNO manakala panel kedua adalah saudara Abdul Azim Aziz merangkap Presiden Kelab UMNO.

          Program dimeriahkan lagi dengan persembahan band pelajar yang mendendangkan lagu dari Maher Zain “Rasulullah” dan lagu pembangkit semangat dari penyanyi Faizal Tahir “Gemuruh”. Selepas itu adalah acara kemuncak bagi program iaitu penyampaian hadiah oleh pihak penganjur. Pertandingan Memasak telah dimenangi oleh peserta dari kumpulan pelajar tahun lima dan tahun dua manakala tempat kedua dimenangi oleh gabungan pelajar tahun empat dan tahun tiga. Bagi Pertandingan Kuiz Muslimin pula johan disandang oleh pelajar tahun enam dan tempat kedua diperoleh pelajar tahun satu. Pertandingan Travelog juga mendapat sambutan yang menggalakkan dari peserta. Pemenang tempat pertama ialah saudari Afifah, tempat kedua disandang oleh saudari Hafiza Khairi dan tempat ketiga dimenangi saudari Etie Aziz dan Azhari.

          Bagi acara penutup, wakil AZAM telah menyampaikan ucapan lalu secara langsung membuat rumusan dan konklusi bagi keseluruhan program. Sebelum bersurai, pihak penganjur telah menayangkan video penutup yang sangat menyentuh hati untuk program pada hari tersebut. Wallahualam.
    forum Personaliti Lelaki Idaman



 juga menduga minda dengan kuiz muslimin


dihiburkan dengan nyayian lagu Maher Zain


oleh: Wan Ezzrul Redza bin Wan Shahidan





Post a Comment