Apabila Hati Rindu Menikah.

0 comments

Bismillahirrahmanirrahim..

Anda memiliki seseorang yang istimewa tetapi hati sentiasa gelisah memikirkan hubungan tersebut? Anda mahu menjadikan perhubungan tersebut halal tetapi masih ragu-ragu dan takut ? Anda mahu menghalalkan perhubungan tersebut tetapi tidak mengetahui cara yang diajarkan oleh Rasullulah? Atau anda masih tidak tahu bagaimana untuk mengandakan amal anda? Maka cuba pejamkan mata, dengarkan bisikan hati nurani anda. Sebenarnya hati anda rindu menikah.

Sesiapa yang senang dengan sunnahku, dia perlu mengikutinya dan sesungguhnya salah satu daripada sunnahku adalah bernikah .
-riwayat al baihaqi-


Kredit


Satu buku yang dikarang oleh Mas Udik Abdullah terbitan Pro-U Media yang telah diterjemahkan dari bahasa Indonesia kepada bahasa Malaysia oleh Hasnah Ishak dan diterbitkan oleh PTS Millenia Sdn. Bhd. Buku ini mampu menjawab persoalan yang bermain difikiran anda terutamanya persoalan diatas. Alasan retrorik seperti masalah kewangan, tidak layak, malu dengan diri, kurang kepimpinan, insyaAllah anda mampu temui jawapannya di dalam buku ini. Penulis juga menyarankan untuk membaca sebuah buku yang berjudul Menjadi Bidadari Dunia Akhirat Pendamping Mujahid: Hak Isteri & Kasih Sayang Suami. Jangan bazirkan masa anda dengan perhubungan yang tidak sah, yang mampu mengecewakan diri serta orang lain. Kerana bernikah itu fitrah manusia.

Pengarang : Mas Udik Abdullah
Judul Asal : Bila Hati Rindu Menikah
Penterjemah : Hasnah Ishak
Judul Baru : Apabila Hati Rindu Menikah
Muka Surat : 195
Terbitan : PTS Millenia
Harga : SM – RM 15.00
SS – RM 17.00

Wallahua'lam

Post a Comment