MOSCOW | MALAYSIAN BAZAR

0 comments
Bismillahirahmannirahim.
Assalamualaikum wbt.

        
Alhamdulillah tsumma Alhamdulillah. Malaysian Bazaar telah Berjaya diadakan pada hari Ahad, 29 Mac 2015, di искц Hall, Moscow Aviation Institute(MAI) yang dianjurkan oleh Azam Moscow. Seramai 250 orang pengunjung telah datang ke program ini yang terdiri daripada pelajar MSMU, RSMU dan MAI.



Sebanyak 13 kiosks telah dibuka iaitu Azam Russia, MSMU, Malaysian Fellowship, KamarJoyah, Mekkelatekitchen, Geng Ghuraba, Safiyyah, Shyalynnsuwaii, Warung Ain, Netballerz MSMU, Gerai Shanis, dan Wardah yang menjual berbagai-bagai makanan yang sangat sedap dan susah hendak didapati di Bumi Soviet ini, contohnya adalah sate, laksa penang, keropok lekor, aiskrim pop, roti jala, pasembur, dadih, nasi minyak, creampuff, nasi kandar, nasi minyak, nasi ayam, kesari, popia, dan banyak lagi.








Terdapat juga aktiviti-aktiviti yang dijalankan seperti booth Muslimah, booth artikel ekonomi, persembahan nasyid, tazkirah tentang ekonomi, dan juga photobooth Malaysian Bazaar. Pertandingan gerai paling mesra dimenangi oleh Geng Ghuraba.









Kami daripada Azam Moscow mengucapkan terima kasih kepada para pengunjung yang datang dalam memeriahkan lagi program Malaysian Bazaar ini. Semoga program seperti ini dapat diadakan lagi pada masa hadapan dalam menggalakkan individu untuk menjalankan perniagaan iaitu salah satu sunnah Rasulullah saw.


“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama-suka di antara kamu. dan janganlah kamu membunuh dirimu; Sesungguhnya Allah adalah Maha Penyayang kepadamu.” An-nisaa: 29


Post a Comment